dilluns, 30 de maig del 2016




                LA PUBLICITAT

      1. Explica el que és la publicitat.

És una eina que utilitzen determinades marques per donar a coneixer els seus productes i incitar a la compra dels mateixos.

      2. Tipus de publicitat.


1. Publicitat subliminal: Utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el producte i ser-ne seguidors.
2. Publicitat interactiva: Consisteix en l’ús de mitjans interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva s’utilitza majoritàriament a Internet, a telèfons mòbils... i exigeix que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple, sol·licitar més informació.
3. Publicitat associativa: En aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal, ja que totes les imatges són perfectament percebudes per l’espectador. Associen tòpics amb els anuncis.
4. Publicitat per emplaçament: És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi ha dos tipus:
  • Activa: El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. 
  • Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. .
5. Publicitat a Internet: Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços, dels quals els més coneguts són:
  • Banners: Els més utilitzats. Són imatges de format GIF, una seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. Poden aparèixer en qualsevol web. Quan l’usuari fa ‘click’ sobre aquest, accedeix directament al lloc web vinculat.
  • Popups: N’hi ha dos tipus, finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs; primer s’ha de veure l’anunci i després es pot accedir. (Mètode semblant a la televisió). Amb aquesta publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció i ser vistos, però molesta als visitants.
  • Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única. S’ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l’anomenat ‘spam’, és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l’usuari acaba bloquejant aquell correu electrònic.
També podem citar la publicitat de promocions: els usuaris acabin concedint la publicitat per permís (que volen que els enviïn les promocions).
      3. Estratègies de la publicitat.


La estratègia publicitària persegueix l'objectiu de dissenyar una campanya que ens permeti aconseguir una resposta concreta que volem provocar en les persones, així que és la clau per que finalment una campanya en el món de la publicitat funcioni.


      4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?




Utilitzen a Sito Pons perquè saben que els seus seguidors beuran el que ell begui.




Recorda els temps més antics que tot es feia a mà i era més bo.

      5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? Per què? Justifica la teva resposta.

Sí que es diuen mentides i o fan per a que la gent compri el producte creient que allò que es diu passarà.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada